Pages

Tuesday, May 25, 2010

ZIKIR

Abu Hurairah r.a. memberitahu bahawa Rasulallah s.a.w pernah bersabda, Allah s.w.t. berfirman:

"Sesungguhnya aku adalah sebagaimana yang disangkakan oleh hamba ku, adalah Aku bersamanya apabila dia mengingati Aku. Jika dia mengingati Aku dalam hatinya, maka Aku mengingati dia di dalam hati Aku, dan jika dia mengingati aku dalam jamaah maka aku mengingati dia dalam jamaah yang lebih baik (iaitu dalam jamaah para malaikat yang maksum dan suci dari segala dosa). "

"Apabila hamba Ku mendekati Ku sejengkal, maka aku dekati dia sehasta. Apabila dia mendekat aku sehasta, maka aku dekati dia sedepa. Dan apabila dia datang kepada ku berjalan, maka aku dekati dia dengan berlari."

English translation:

Hazrat Abu Hurairah (Radhiaallaho anho) narrated that Rasulullah s.a.w has said, "AlmightyAllah says, 'I treat my slave (man) according to this expectations from Me, and I am with him when he remember me. If he remembers Me in his heart, I remember him in My heart; if he remembers me in a gathering, I remembers him in a better and nobler gathering (i.e of angels). If he come closer to Me by one span, I go toward him an arm's length, and if walk toward Me, I run unto him."

No comments: